Nos, tisztelt Hölgyek és Urak, nyakunkon az újabb Expo Real.

A helyszín a szokásos, az időpont is nagyjából (október eleje, idén jelesül jelölt hónap 4-e és 6-a között), és így előzetesen, az alapján, amit olvasni lehetett, a stílus is a szokásos.

Hazánkat kb ugyanaz az 50-60 ember képviseli mint mindíg, különböző módon és stílusban, és esténként egymás között sztoriznak valami kocsmában. Ez megy 2008 óta...

De van aki komolyan veszi: azt olvastam Gauder Úr nyilatkozatában nemrég ugyanis, hogy Budapest célja továbbra is az a müncheni megjelenéssel, hogy Budapestet annak tüntessük fel, ami valójában mindíg is lenni szeretett volna, vagyis egy kreatív energiával és fejlesztésekkel teli európai metropolissz.

Na akkor nyomjunk egy erős pause gombot, és gondolkodjunk.

2010 van. Az európai ingatlanszakma most kezd látni valamiféle szikrát egy nem túl kényelmes (mondjuk persze sokan elférnek benne), ám annál hosszabb alagút végén, és hál'Istennek már azt is tudjuk, hogy az a fény nem a szembe jövő vonat lámpája.

Sok mindent tanulhattunk az elmúlt 2 évből, ha mást nem is, azt azért biztosan, hogy akkor lehetünk hosszútávon sikeresek, ha biztos lábakon állunk. A biztos láb az stabil lábat jelent. Erős, szürke, vasbeton lábakat, jó mélyre beásva a kemény talajba. Ilyesféle talaj meg ott van, ahol tényleg van. Biztosnak nevezni egy makett asztalt, vagy egy vékony hártyát egy csillogó villogó porcelán lapon nem igazán lehet. 

A fentebb említett biztos talaj megtalálásához az kell,hogy benézzünk a porcelán mögé és alá, és megértsük ami ott van. Miért fájna bevallanunk azt, még akár más országok előtt is, hogy igen, reccsent egyet az országunk, de ettől legalább észbe kaptunk?! Hogy ha valamikor, akkor most a matek a megfelelő módon tud majd számolódni? Ugyanis mi nem színes  "Bee Gees" álmokat kínálunk tisztelt befektetők és érdeklődők, hanem de facto megépülésre szánt konkrét fejlesztéseket. Sőt, még az innovatív szót is bele lehetne tenni a kommunikációba, hajrá, bár sokan unják, de biz'Isten, elbírná.

Nem metropolisz, meg hasonlók...nem. Úgyis mindenki tudja mi a helyzet. Sőt, még akár jobban is, mint mi, magyarok. Mert mi itt várjuk, hogy jőjjenek, ők meg vizsgálják, hogy jőjjenek-e. Mi bízunk, ők számolnak. Biztos feltűnt, hogy még mindíg csak számolnak, de nem jönnek. Na az többek között azért van, mert arra várnak, hogy valaki eléjük álljon, és azt mondja:

- Uraim. Mi, Budapest-régió központú magyar émbörök, azt gondoltuk, hogy elmondjuk, mi van most. Most kicsit felhős az ég. De a felhők alatt itt magunkban elértük lassan azt, hogy kipucoltuk a szakmánkat a szerencselovagoktól, az álmokat áruló szendvicsemberektől, és a színes-szagos ruhákat kínáló mindenféle ál mentalistáktól (érezzük a finom kettős allegóriát - a szerk.), sőt, még a saját álmainktól is. Ezzel szemben amit kínálunk most az nem más, mint a betonkemény alap, ami lehet, hogy most szürke, meg sivár egy picit, de biztos és erős. Erre tessék szíves lenni idejönni, és a mi letisztult, őszinte és nyílt modorunkkal azt fogjuk támogatni, amit Önökkel együtt odateszünk. Mégpedig olyat, ami biztos, hogy megáll. Térben, időben, pénzügyileg és "alkotásilag" is.

Ezt várják tőlünk.

Aki járt ilyen vásáron, az érezte már azt a megcsömörlött érzést, amit például a rengeteg gyönyörű orosz, és arab világbeli makett-rengeteg nyújt. Szép, világít, meg csodás, de hinni bennük...nem tudom. "Hol az étterem?" --- akarjuk ezt a mi standunk előtt is, csak kevesebb makettel? Nem.

Félre ne értsenek, a fenti gondolatmenetnek a politikához (többek között) semmi köze. Pont lényegtelen. Egy jó projekt akkor jó projekt, ha még az eszkimó asszonyok is értik kb második nekifutásra, hogy mi  a célja. Ezért javaslom, ha még nem késő, hogy az idei Expo Realra ne színes brossúrákat, és hasonló marketing bla-bla kerüljön ki, kár a fáért. Egyszerűn tessék inkább faragtatni apró kis beton építőkockákat mondjuk "this is what we are for Europe" véséssel, és azt adogatni. Vagy pici tükröket, hátukon "yes, it shows the real picture - we did check it already"" felirattal, vagy mit tudom én... Akár kis pici számológépeket, ahol az egyenlő vagy a szorzás jel helyett legyen a gombon a magyar kocsikon látható "H" betű...

A lényeg: lássák, hogy elgondolkodtunk, hogy tanultunk az össznépi bonanza kialakulásának okaiból, és ha valahol, na Magyarországon aztán biztosan jó helyre kerül  a befektetett tőke.

...iiiiiiiiiiigen, igen tudom. Tudom, hogy most mire gondolnak, és sajnos egyet kell, hogy értsek: azt mondani, hogy ez stabil, az lehet, hogy ugyanakkora blöff, mint a színes nyüzsgő metropolisz feeling. Lehet. De egy biztos: szokatlan dolog lenne, és ha valamiért akár csak 1, azaz 1 db releváns fejlesztő/befektető ezen elgondolkodik, és szaglászni kezd errefelé, annak híre megy. Mégpedig úgy, hogy a stabilitás "szlogenen" alapult a dolog...

Ha más nem, egy kamuval beljebb leszünk, és esetleg ebbe hergelődünk bele.... A stabilba, a számíthatóba.

Annyi bajunk legyen, legfeljebb elhiszik. A szakmánk ezen alapul: el kell hinni. Csak 2008 óta kevesebbet hisznek el, és rögtön benéznek a színes álomkabát mögé...

 

Yieldman

 

A bejegyzés trackback címe:

https://yield.blog.hu/api/trackback/id/tr362313804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berta_Zsolt 2010.09.23. 17:14:27

Gratulálok az új ingatlanos bloghoz!

Mondjuk a BBR még így is a legsikeresebb ingatlanszakmai kezdeményezés, az el kell ismerni. Mint gyakorló vállalatvezető, azt kell, hogy mondjam, hogy az ilyen apró marketingtrükkökkel tele a padlás, ami már ritkább az a világos, célirányos stratégia és annak következetes végrehajtása.

Üdv és sok sikert a bloghoz!

ingatagingatlan.blog.hu

Yieldman 2010.09.23. 22:33:46

Köszönöm!
A félreértések elkerülése végett a BBR szerintem is jó alap, és azt gondolom, hogy pl 2009-ben Cannes-ban igen jól szerepelt, csakúgy, mint 2008-ban Münchenben. De a 2010-es franciaországi fellépés a válsághoz képest is vérszegényebbre sikerült.
Világos kommunikáció, abszolút célzott marketing és pr. Ezek fontosak. Azonban egy végletekig tisztán megfogalmazott alap-üzenet nélkül, nos, legalábbis nehézkesebb a célba érés..

Szép estét, és köszönöm T. Kolléga!

Yieldman
süti beállítások módosítása